امور سرمایه گذاری و اقامتی, کشور قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی
اطلاعات تماس(ضروری)
موضوع مشاوره

 

اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی : اگر به دنبال مکانی آرام، امن و باکیفیت برای زندگی هستید، قبرس شمالی جزیره زیبای مدیترانه ای، با آب و هوای معتدل، سواحل بکر و امکانات رفاهی پیشرفته می تواند مقصد ایده آل شما باشد. قبرس شمالی به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، از استاندارد های بالای زندگی، سیستم آموزشی قوی و مراقبت‌ های بهداشتی پیشرفته برخوردار است، بنابراین گزینه مناسبی برای مهاجرت خواهد بود. یکی از مزایای مهم قبرس شمالی، امکان اخذ اقامت از طریق روش‌ های مختلف از جمله تمکن مالی است. اگر به دنبال اقامت سریع و آسان در قبرس شمالی هستید، روش تمکن مالی می ‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

به این روش خود حمایتی نیز گفته می شود زیرا ویزای شما تحصیلی و کاری نبوده بلکه با پشتوانه مالی شماست.با اثبات توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌ های زندگی خود در این کشور، می ‌توانید اقامت خود را به دست آورید. با اثبات تمکن مالی، شما بدون نیاز به تحصیل، کار یا سرمایه گذاری کلان، می توانید اقامت این کشور را به نام خود و خانواده تان ثبت کنید.

این روش برای افرادی که دارای درآمد ثابت و قابل اثبات از خارج قبرس هستند و به دنبال یک زندگی آرام و با کیفیت می باشند بسیار مناسب است. همچنین، خانواده هایی که قصد دارند فرزندشان در یک محیط امن و با امکانات آموزشی بالا تحصیل کنند می توانند از مزایای اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی بهره مند شوند. در ادامه به شرایط دریافت اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی می پردازیم.

شرایط مالی مورد نیاز برای اقامت قبرس شمالی

یکی از راه های اخذ اقامت در قبرس شمالی، اثبات تمکن مالی است.این روش به افراد این امکان را می دهد که با نشان دادن توانایی مالی خود برای تامین هزینه های زندگی در قبرس اقامت این کشور را دریافت کنند. مبلغ دقیق مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی به عوامل مختلفی از جمله تعداد افراد همراه، نوع اقامت(موقت یا دائم) و نرخ تورم بستگی دارد. اما بصورت کلی مبلغی که باید در حساب بانکی شما موجود باشد، برابر با چندین برابر حداقل دستمزد ماهیانه در قبرس شمالی است.

بنابه گفته های سایت jihanara :

برای اخذ اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی شما باید هزینه های مورد نیاز را برآورد کنید:
• اولین شرط مالی مورد نیاز برای اقامت در قبرس شمالی خرید ملک در این کشور می باشد که محدودیت حداقلی و یا حداکثری برای قیمت ملک خریداری شده وجود ندارد اما بازه قیمتی املاک از حدود 100 هزار یورو شروع می شود.

• مبلغ تمکن مالی برای اقامت در قبرس شمالی سالیانه تا 20 هزار یورو می رسد و به ازای هر فرد خانواده مبلغ 5 هزار یورو به مبلغ تمکن مالی افزوده خواهد شد.
• از جمله شروط مالی مورد نیاز برای اقامت در قبرس شمالی داشتن درآمدی ثابت و تضمین شده است درآمد شما باید حداقل 10 هزار یورو در سال باشد و نوسانات زیادی نداشته باشد.
• هزینه ترجمه مدارک
• در صورت نیاز هزینه وکلا برای اپلای نیز باید در نظر گرفته شود.

مدارک مالی مورد نیاز:
1) گواهی حساب بانکی: ارائه گردش مالی حداقل 6 ماهه
2) گواهی حقوق: در صورت شاغل بودن، ارائه گواهی حقوق از سوی کارفرما الزامی است این گواهی باید نشان دهنده میزان درآمد ماهانه شما باشد.
3) سند مالکیت املاک: اگر مالک ملک یا املاکی هستید، اراه سند مالکیت آن ها می تواند به عنوان مدرک مالی محسوب شود.
4) مدارک سرمایه گذاری: ارائه مدارک مربوط به سرمایه گذاری در اوراق بهادار، سهام و یا سایردارایی ها نیز می تواند به عنوان مدرک مالی مورد قبول واقع شود.

روی هم رفته برای شروع اقامت با تمکن مالی در قبرس شمالی حداقل مبلغ مورد نیاز 125 هزار یورو می باشد. مبلغ دقیق تمکن مالی بطور مرتب تغییر می کند. معمولا این مبلغ بصورت ماهیانه محاسبه شده و متقاضی باید اثبات کند که میتواند این مبلغ را بصورت مداوم تامین کنید. بهتر است برای اطلاع از آخرین نرخ ها با شرکت مهاجرتی پایسان یا سفارت قبرس شمالی در کشور خود تماس بگیرید.

اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

مراحل درخواست اقامت از طریق تمکن مالی در قبرس شمالی

مراحل به شرح ذیل می باشد:
1) خرید ملک در قبرس شمالی : اولین قدم، خرید یک ملک در قبرس شمالی است. مقدار مشخصی برای قیمت ملک تعیین نشده و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، ملکی را خریداری کنید.

2) سپرده بانکی: علاوه بر ملک، باید مبلغی حدود 15 تا 20 هزار یورو را به عنوان سپرده در یک بانک قبرسی قرار دهید(برای هر یک از اعضای خانواده که قصد همراهی شما را دارند، باید مبلغ 5 هزار یورو به مبلغ اولیه اضافه کنید). این مبلغ تضمینی برای تامین هزینه ‌های زندگی شما در قبرس محسوب می‌شود. با گذاشتن مبلغ تمکن مالی در بانک های قبرس این مبلغ مسدود نشده و از همان ابتدا قابل برداشت است.

3) گواهی بانکی: برای اثبات درآمد ثابت، باید گواهی رسمی از بانک دریافت کنید. این گواهی باید به وضوح نشان دهد که شما حداقل سالیانه 10 هزار یورو درآمد ثابت دارید. نکته مهم این است که درآمد شما باید ثابت و تضمین شده باشد و کمتر از حداقل مورد نیاز نشود.

برای دریافت گواهی بانکی باید به یکی از شعب بانکی که در آن حساب داشتید مراجعه نموده و درخواست ارائه تاییدیه معتبر بانکی برای اثبات داشتن شرایط مورد قبول مالی کنید. این گواهی شامل اطلاعاتی مانند موجودی روز حساب، شماره حساب،تاریخ افتتاح حساب، اطلاعات بانک در قبرس شمالی، آدرس پستی،شماره تماس، و گواهی بانک در سربرگ است. دقت داشته باشید که اطلاعات تماس بانک مهم است زیرا امکان دارد ماموران سفارت برای استعلام با بانک تماس بگیرند.

4) پس از تهیه و تکمیل موارد بالا باید تمام این مدارک به همراه کارت ملی، شناسنامه، نامه عدم سو پیشینه، گواهی تولد و ازدواج، پاسپورت متقاضی و همراهان، پرینت حساب بانکی و فرم درخواست اقامت تمکن مالی در قبرس شمالی به اداره مهاجرت قبرس ارسال گردد(مدارک باید ترجمه شوند).

5) در برخی موارد ممکن است از شما دعوت شود تا در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید. در این مصاحبه مامور مهاجرت سوالاتی در مورد انگیزه شما برای مهاجرت و توانایی مالی شما خواهد پرسید.

6) در نهایت پس از انجام مراحل فوق اولین ویزای شما بصورت یکساله صادر می گردد و شما باید در پایان هر سال آن را تمدید کنید(در طول این اقامت نباید بیش از 90 روز در خارج از قبرس شمالی سپری کنید).برای تمدید اقامت باید مجددا مدارک لازم را ارائه داده و شرایط مورد نیاز را احراز کنید.

نکات مهم: در ارائه اطلاعات و مدارک کاملا صادق باشید. در صورت دعوت به مصاحبه، به سوالات به طور واضح و صادقانه پاسخ دهید. از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی قبرس شمالی آگاه باشید. توجه داشته باشید اگر مدارک ارائه داده شده نشان ندهد که متقاضی توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در قبرس شمالی دارد، درخواست رد خواهد شد. نبود هر گونه مدرک یا ناقص بودن مدارک ارائه شده، ارائه اطلاعات نادرست یا خلاف واقعیت در فرم درخواست، داشتن سابقه کیفری، عدم حضور در مصاحبه میتواند منجر به رد درخواست اقامت متقاضی گردد.

تمکن مالی در قبرس شمالی

مزایای اقامت قبرس شمالی از طریق تمکن مالی

قبرس شمالی با طبیعت بکر، آب و هوای مدیترانه ‌ای دلپذیر و هزینه زندگی مناسب، مقصدی جذاب برای بسیاری از افراد به ویژه ایرانیان شده است. یکی از روش‌های اخذ اقامت در این کشور از طریق اثبات تمکن مالی است. این روش مزایای بسیاری را برای متقاضیان به همراه دارد:

• از جمله مزایای اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی میتوان به اقامت خانوادگی اشاره کرد تمام اعضای خانواده می‌توانند به طور همزمان اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند و از مزایای آن بهره ‌مند شوند.

• سهولت تردد در ایران! به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی امکان سفر به ایران بدون محدودیت وجود دارد، به شرط آنکه مجموع مدت اقامت در ایران از 90 روز تجاوز نکند.

• زبان رسمی کشور قبرس شمالی انگلیسی است وتسلط اکثریت مردم به زبان انگلیسی، ارتباطات را بسیار آسان‌تر کرده و دغدغه زبان را از بین می‌برد.

• از مزایای جذاب اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکین مالی سرمایه گذاری مطمئن با ارزش افزوده است. با توجه به رشد املاک در قبرس شمالی و قیمت های مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی، امنیت اقتصادی و بهره مندی از تسهیلات بانکی و مالی، این گزینه برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند مناسب می باشد. شما می توانید با خرید ملک در قبرس شمالی به درآمد اجاره و یا افزایش ارزش ملک خود امیدوار باشید.

• قبرس شمالی با سواحل زیبا، آثار تاریخی و طبیعت بکر، مقصدی ایده‌آل برای زندگی و گردشگری است .قبرس شمالی دارای آب و هوای مدیترانه ای معتدل با تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم است.این آب و هوا برای افرادی که به دنبال آب و هوای گرم و آفتابی هستند، بسیار مناسب است.

• قبرس شمالی یکی از امن ترین کشور های منطقه است و دارای نرخ جرم و جنایت پایینی است. این امر به شما این اطمینان را می دهد که می توانید با خیالی آسوده در این کشور زندگی کنید.

• سیستم آموزشی قبرس شمالی از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای مجوز های بین المللی هستند. تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه است.

• قبرس شمالی دارای سیستم بهداشتی با کیفیت و قابل دسترس است. شما می توانید به راحتی به خدمات پزشکی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

• نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه های زندگی در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است. از مسکن و غذا گرفته تا خدمات بهداشتی، همه چیز با قیمت های معقول تری در دسترس است.

• یکی از مهم ترین مزایای اقامت با تمکن مالی در قبرس شمالی، فرآیند ساده و سریع اخذ اقامت است. برخلاف بسیاری از کشور ها روند اخذ اقامت در قبرس شمالی به نسبت کوتاه تر و آسان تر است.

• از مهم ترین مزایای اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی عدم نیاز به مدرک زبان می باشد و محدودیت سنی ندارد و تمام افراد خانواد همزمان میتوانند در این کشور اقامت داشته باشند.

• در طول دوره اقامت با تمکن مالی در قبرس شمالی شما با ثبت شرکت در این کشور میتوانید کار کنید. امکان کار پس از ثبت شرکت و عدم نیاز به مدرک زبان، مهاجرت را برای افراد با شرایط مختلف آسان تر می کند.

• بعد از گذشت 7 سال اقامت با تمکن مالی در قبرس شمالی شما قادر به دریافت پاسپورت قبرس خواهید بود.

• پس از 10 سال در صورت عدم سو پیشینه، سرمایه گذاری خرید ملک در طول 10 سال ، تسویه مالی با دولت و اثبات داشتن شرایط مالی لازم شما امکان دریافت اقامت دائمی قبرس شمالی را خواهید داشت.
• قبرس شمالی فرصت های سرمایه گذاری متنوعی را در بخش های مختلف مانند: املاک و مستغلات و گردشگری ارائه می دهد.
• پس در یافت پاسپورت قبرس شمالی به راحتی میتوانید به کشور های حوزه شینگن سفر کنید. علاوه بر این میتوانید از حق رای نیز برخوردار شوید و در انتخابات مهم این کشور شرکت کنید و سهیم باشید.

نتیجه گیری
اقامت با تمکن مالی در قبرس شمالی، فرصتی طلایی برای زندگی، کار و سرمایه گذاری در یک محیط امن و با آینده ایی روشن است. برای اطمینان از کامل بودن مدارک و افزایش شانس پذیرش درخواست، توصیه می شود قبل از اقدام به اخذ اقامت، با موسسه مهاجرتی پایسان مشورت کنید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *