دانشگاه باهچه شهیر

BAHÇE ŞEHIR

استانبول

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

شعار دانشگاه باهچه شهیر (Bahçeşehir University) “دانشگاهی در قلب استانبول” است. پردیس اصلی این دانشگاه در حاشیه Bosphorus در منطقه Besiktas قرار دارد. علاوه بر این، تقریباً در هر قسمت از دانشگاه می توان با رویدادی روبرو شد. دانشگاه باغچه شهیر در استانبول ترکیه یکی از دانشگاههای معتبر و پیشرفته این کشور است که در بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی دانشجو می پذیرد.
اولین چیزی که هنگام ورود به دانشگاه باهچه شهیر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد تعداد زیاد دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در ترکیه است. از ایالات متحده تا چین، از فرانسه تا کره جنوبی و از یک منطقه جغرافیایی گسترده که بیش از هزار دانشجوی بین المللی دارد و در این دانشگاه تحصیل می کنند. وقتی از این دانشگاه راجع به اینکه چرا دانشجویان این دانشگاه را ترجیح می دهند سوال پرسیده می شود، همیشه در جواب می گویند: “موقعیت مرکزی و قدرت بین المللی دانشگاه باهچه شهیر استانبول “.

“BAU GLOBAL” فرصتی برای دانشجویان دانشگاه باهچه شهیر استانبول برای تحصیل در نقاط مختلف دنیا است. “BAU Global” به دانشجویان این فرصت را می دهد تا آموزش خود را در مراکز جهانی مانند برلین، تورنتو، واشنگتن دی سی، باتومی، قبرس، هانوی، کیف، پوبلا ادامه دهند و تمام پشتیبانی های مربوط به برنامه ها را ارائه می دهد. شما می توانید دوره ای را در دپارتمان خود در استانبول، برلین یا واشنگتن دی سی شرکت کنید. همچنین در پایان هر سال تحصیلی، شما شانس استفاده از برنامه های تابستان این دانشگاه را در خارج از کشور ترکیه دارید. علاوه بر این، برنامه تابستان دانشگاه باهچه شهیر در خارج از کشور ترکیه نه تنها برای دانشجویان این دانشگاه، بلکه برای دانشجویان از سرتاسر جهان امکانپذیر است.
دسترسی و حمل و نقل به دانشگاه باغچه شهیر بسیار آسان است. این دانشگاه با استفاده از قایق های شخصی بین دو پردیس واقع در قلب استانبول، بشیکتاش شمالی، بشیکتاش جنوبی، گزتپه و گالاتا، به دانشجویان و استادان خود خدمات رایگان ارائه می دهد. قایق های این دانشگاه از منطقه ای خارج می شوند که نام آن را BAUPORT گذاشته اند. این منطقه ای است که کاملاً برای استفاده دانشجویان آن ها با فضای سبز و منظره ای نفیس از Bosporus اختصاص داده شده است. قایق ها در ساعات مشخصی از روز از اسکله خود این دانشگاه خارج می شوند و این امکان سفر دلپذیر بین پردیس های ما در بشیکتاش و گالاتا را فراهم می کند. بنابراین، دانشجویان از گذر از ترافیک شلوغ استانبول دور می شوند و هنگام گذر از محوطه دانشگاه به پردیس ها، از اقیانوس و هوای تازه آن لذت می برند. پردیس دانشگاه در گالاتا متخصص در کارهای ارتباطات در رسانه های جدید است. انتشار مقالات در رسانه های دیجیتال، یادگیری بازی های دیجیتالی و بسیاری از ورکشاپ های دیگر در گالاتا در دسترس است.
دانشگاه باغچه شهیر نه تنها دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پذیرش می کند بلکه برنامه هایی را برای فارغ التحصیلان این دانشگاه سازماندهی می کند. دفتر فارغ التحصیلان این دانشگاه برنامه هایی را در طول سال برگزار می کند و ازخانواده فارغ التحصیلان دانشگاه باهچه شهیر هر ساله دعوت به عمل می آید در نتیجه حتی پس از فارغ التحصیلی هم پیوند محکمی برقرار می کنند.

بورسیه دانشگاه باهچه شهیر استانبول

امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه باهچه شهیر وجود دارد که در این صورت شهریه ها به صورت قابل توجهی ۲۵ الی ۵۰ درصد کاهش می یابند.
آدرس و زبان تحصیل در دانشگاه باغچه شهیر
در دانشگاه باهچه شهیر رشته‌ها غالبا به زبان انگلیسی (EN) تدریس می‌شوند و برخی رشته ها هم به زبان ترکی (TR)، همچنین بعضی از رشته ها مثل فیزیوتراپی هم به زبان ترکی و هم انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه باهچه شهیر با بیش از ۱۶۰ دانشگاه در ۳۶ کشور مختلف در قاره های آسيا، اروپا و آمریکا مشارکت و قرارداد های تبادل دانشجو دارد.
ساختمان اصلی دانشگاه در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و با مراکز فرهنگی و اجتماعی فاصله‌ی کوتاهی دارد. کتابخانه‌ی دانشگاه باهچه شهیر (Bahçeşehir Üniversitesi) یکی از کتابخانه های با کیفیت استانبول با ۲۵۰ هزار کتاب است.

آدرس دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در منطقه بشیکتاش، خیابان چاغیران (Çırağan) و نزدیک ساحل زیبای بوغاز واقع شده است. این دانشگاه نزدیک موزه نیروی دریایی استانبول است که یکی از معروف ترین موزه های استانبول بوده و از جاهای دیدنی استانبول نیز محسوب می شود.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش:

جهت ورود به دانشگاه باغچه شهیر متقاضیان نیازی به شرکت در آزمون YOS ندارند.

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی:

  1. کپی یا اسکن ترجمه مدرک دیپلم
  2. کپی یا اسکن ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  3. کپی یا اسکن ترجمه ریز نمرات دبیرستان
  4. کپی یا اسکن پاسپورت
  5. عکس و یا فایل اسکن آن

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد:

  1. کپی یا اسکن ترجمه مدرک لیسانس
  2. کپی یا اسکن ترجمه ریزنمرات لیسانس
  3. کپی یا اسکن پاسپورت
  4. عکس و یا فایل اسکن آن

برای رشته هایی که زبان آموزشی آنها ترکی است ارائه مدرک زبان ترکی و برای رشته هایی که زبان آموزشی آنها انگلیسی است ارائه مدرک زبان انگلیسی ضروری است.

نکته: در صورتیکه متقاضی دارای مدرک زبان نباشد، می تواند در آزمون زبان خود دانشگاه باغچه شهیر شرکت نماید.

مدارک لازم برای مقطع دکتری:

  1. کپی یا اسکن ترجمه مدرک لیسانس
  2. کپی یا اسکن ترجمه مدرک فوق لیسانس
  3. کپی یا اسکن ترجمه ریز نمرات لیسانس و فوق لیسانس
  4. کپی یا اسکن پاسپورت
  5. عکس و یا فایل اسکن آن
  6. کپی یا اسکن مدرک تافل (حداقل نمره تافل قابل قبول برای رشته هایی که به زبان ترکی ارائه می شوند ۶۶ و برای رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند ۸۴ می باشد).
  7. کپی مدرک زبان TOMER برای رشته هایی که زبان آموزشی آنان ترکی است.

نکته : در صورتیکه متقاضی دارای مدرک زبان تومر نباشد ، می تواند در آزمون زبان خود دانشگاه باغچه شهیر شرکت نماید.

موسسات آموزشی وابسته به دانشگاه باهچه شهير

موسسات آموزشی وابسته به دانشگاه باهچه شهير شامل ۵۵ مهدکودک، ۵۸ مدرسه ابتدایی، ۱۳۱ مدرسه‌ی متوسطه و ۷۱ مرکز آموزشی خصوصی است که در محله‌ی باغچه شهیر استانبول هم شعبه‌ای از این کالج مشهور وجود دارد.
از فارغ التحصيلان مشهور دانشگاه باغچه شهیر مي‌توان به خواننده‌ های معروف اجه سچکین، ازگی ایوب اوغلو و مينه توگای اشاره کرد. خوابگاه‌های دانشگاه‌ها دارای تسهیلاتی قابل توجه هستند؛ از جمله سالن های ورزشی مختلف، نظافت رایگان، نیروی امنیتی ۲۴ ساعته، اتاق های سينمای ۳ نفره، آرایشگاه، سه وعده غذایی و اتاق های مطالعه و کتابخانه.

کالج باهچه شهیر (Bahçeşehir College)

کالج باهچه شهیر (Bahçeşehir Koleji) شعبه ای از کالج های معروف باهچه شهیر است که زیر نظر دانشگاه باهچه شهیر می باشد. باهچه شهیر کالج یکی از خوشنام ترین و معتبرترین موسسات تحصیلی خصوصی در ترکیه است که در منطقه باهچه شهیر در استانبول و برخی کشورهای آروپایی و امریکایی شعبه دارد. این کالج از دبستان تا دبیرستان خدمات تحصیلی ارائه می دهد. کالج های باهچه شهیر دارای کلاس های چند زبانه به زبان های ترکی استانبولی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و … هستند.

مدارک زبان انگلیسی موردنیاز

اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست، یا سطح زبان انگلیسی خوبی ندارید، باید مدرکی مبنی بر توانایی زبان انگلیسی خود ارائه دهید. شما می توانید با یکی از مدارک بین المللی زبان (آبلتس، تافل و …) (برای برنامه های کارشناسی حداقل نمره تافل ۷۲ و برنامه کارشناسی ارشد حداقل نمره تافل ۷۹ نیاز است.) و یا پذیرفته شدن در آزمون تعیین سطح زبان دانشگاه پذیرش بگیرید. (برای برنامه های کارشناسی حداقل امتیاز: ۶۰ و برنامه کارشناسی ارشد حداقل امتیاز: ۶۵ نیاز است.)

دانشکده‌های دانشگاه باهچه شهیر

  • دانشکده پزشکی

  • دانشکده دندان پزشکی

  • دانشکده علوم بهداشتی

  • دانشکده آموزش و پرورش

  • دانشکده حقوق

  • دانشکده موسیقی (Konservatuar)

  • دانشکده مدیریت و اقتصاد

  • دانشکده معماری و طراحی

  • دانشکده مهندسی و علوم طبیعی

  • دانشکده علوم ارتباطات

کالج های تخصصی دانشگاه باهچه شهیر

  • کالج زبان های خارجی

  • کالج عالی اطلاعات شغلی

  • کالج مشاغل خدماتی درمانی

  • کالج علوم کاربردی

مراکز تحقیقاتی دانشگاه باهچه شهیر

  • مرکز تحقیقات کاربردی

  • آکادمی ارتباطات بین الملل

رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر

پزشکی  به زبان انگلیسی

دندان پزشکی به زبان انگلیسی

کارشناسی به زبان انگلیسی

مدیریت بازرگانی، اقتصاد، تجارت و بازرگانی بین الملل، امور مالی بین المللی، روابط بین الملل و علوم سیاسی، تبلیغات، فیلم و تلویزیون، رسانه های مدرن، ویدیو و عکاسی، روابط عمومی، هنرهای تصویری و طراحی ارتباطات بصری، معماری، معماری داخلی و طراحی محیط، طراحی تولیدات صنعتی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی سیستم های انرژی، مهندسی محیط، مهندسی صنایع، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نرم افزار، تکنولوژیهای آموزشی و آموزش کامپیوتر، ریاضیات، روانشناسی، جامعه شناسی

کارشناسی به زبان ترکی

حقوق، گوش و شنوایی، تربیت روانی کودک، فزیزوتراپی، مشاعل اجتماعی، تغذیه و رژیم عذای (هم ترکی هم انگلیسی)، پرستاری

کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

علوم اجتماعی، فیلم و تلویزیون، اقتصاد مالی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی عمومی، امور مالی و بازارهای سرمایه داری، بازاریابی، معماری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مگاترونیک، مدیریت مهندسی، مهندسی صنایع، فنآوری اطلاعات (IT)، مدیریت اجرایی (MBA)، مدیریت خدمات

کارشناسی ارشد به زبان ترکی

فلسفه، مهندسی علوم زیستی (بیوتکنولوژی)، اکثر رشته های دانشگده های علوم بهداشتی، اکثر رشته های دانشکده مدیریت و اقتصاد، اکثر رشته های دانشکده آموزش پرورش

رشته های دکترا به زبان انگلیسی

مهندسی برق و الکترونیک، معماری، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مطالعات رسانه و سینما، بازاریابی، مدیریت و سازمان،

دکترا به زبان ترکی

روابط بین الملل و تبلیغات، قانون خصوصی و عمومی، تبلیغات و روابط عمومی + بعضی از رشته های دانشکده بهداشت که به تازگی اضافه شده اند.

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial