فرهنگ مردم قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره قبرس شمالی می‌خوانید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان تحصیلی

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس

یک فرهنگ غنی و متنوع است که این فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی از کشور ترکیه و همچنین کشورهای اطراف مدیترانه گرفته است.  زبان صحبت کردن آنها ترکی استانبولی میباشد، اما آنرا با لهجه خاصی صحبت میکنند.

به گونه ای است که بیشتر جشن های مذهبی را جشن می گیرند. برای مردم قبرس ترک نشین، زندگی خانوادگی اهمیت بسیار بالایی دارد و از این رو مقدار زیادی از وقت آزاد خود را در جمع خانوادگی و همراه با خانواده در پیک نیک، کنار باربیکیو و در جشن های صرف میکنند. تمام شهرهای و حتی برخی از روستاها جشنواره ها و فستیوال هایی را برگزار می کنند که بسیاری از آنها در اوایل تابستان است. از جمله این جشنواره ها و فستیوال های کشور قبرس میتوان به فستیوال رنگ ها و همچنین فستیوال بهاره اشاره نمود.

دین و آیین مردم قبرس

گرچه مردم قبرس شمالی عمدتا مسلمان هستند، با این وجود آزادی مذهب در قانون اساسی قبرس وجود دارد و بسیار کم دیده میشود،که در صف رفتن به مساجد قرار گرفته و یا لباس های مذهبی بر تن کنند. زیرا آنها به این جمله که دین من در قلب من است اعتقاد دارند. مردم در انتخاب دین خود مختار بوده و آزادی عمل کامل دارند. در میان تعهدات خاصی برای مسلمانان پنج بار در روز در سپیده دم، ظهر، بعد از ظهر، غروب، و شب از مساجد اذان پخش میشود و مردم میتوانند برای نماز خود را آماده کنند.در طول ماه مبارک رمضان، همه مسلمانان بطور منظم روزه گرفته و در هنگام افطار در مساجد و رستوران های سطح شهر مراسم افطاری برگزار میشود. همچنین به منظور رعایت حال روزه داران ساعت کاری در ماه مبارک رمضان 2 ساعت کمتر از حالت عادی است.

فرهنگ مردم قبرس‌شمالی در مورد ازدواج

فرهنگ مردم قبرس در مورد ازدواج همانند ایران میباشد. عروسی و ازدواج در قبرس شمالی یگی از رویدادهای مقدس خانوادگی است. بزرگان فامیل شامل ( خاله ها ، دایی ها و عموزاده ها و پسرعموها) در مراسم عروسی در کنار هم جمع میشوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین زوج بهترین روز را دارند. خانواده های عروس و داماد معمولاً مکان مبله ای را برای زندگی در اختیار زوجین قرار می دهند. خانه یا آپارتمان معمولاً توسط خانواده داماد تهیه می گردد که تزیین داخلی ، مبلمان و وسایل برقی را انجام می دهد. این سنت در قبرس یک زوج جوان را قادر می سازد بدون هیچ گونه نگرانی عمده وارد زندگی متاهلی شوند. والدین به طور مکرر به خانه های فرزندان خود سر میزنند و معمولاً تا مدت ها به حمایت مالی و عاطفی ادامه می دهند.

فرهنگ مردم قبرس‌شمالی در زندگی اجتماعی

مردم در قبرس شمالی بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری کنند. تمام شهرها دارای کافه های محلی هستند که مردم در یک فضای گرم در آن نشسته و گپ می زنند. آنها همچنین به خصوص در آغاز تابستان جشنواره هایی ترتیب می دهند. همچنین افسانه هایی در کشور قبرس شمالی وجود دارد. این زادگاه الهه عشق است و وطن بسیاری از قهرمانان و مقدسین است.

 

مطالب دیگر

سفارت خانه ها و کنسول گری های موجود در قبرس شمالی

سفارت خانه ها و کنسول گری های موجود در قبرس شمالی

اگر مایل هستید بدانید خدمات کنسولگری برای ایرانیان در قبرس شمالی چگونه انجام می شود جهت اطلاع شما عزیزان، کنسولگری ایران در قبرس شمالی به‌ عنوان نماینده‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران یک‌باردرهفته، روزهای چهارشنبه دریکی ازدانشگاه های قبرس شمالی حضورپیدا میکند. کنسولگری...

نحوه‌ی رجیستری تلفن همراه در قبرس شمالی

نحوه‌ی رجیستری تلفن همراه در قبرس شمالی

دریافت سیم‌کارت جدید و رجیستری تلفن همراه همانطور که همه می‌دانیم امروزه ارتباط از طریق نلفن همراه امری ضروری است.تصور کنید چه در محل کار چه محل تحصیل و درکل بیرون از خانه نیاز به نلفن همراه می‌باشد و تمامی کارهای روزمره‌ی ما با تلفن همراه انجام می‌شود، همچنین در خصوص...

خرید ماشین در قبرس شمالی

خرید ماشین در قبرس شمالی

یکی از ایرادات اساسی قبرس شمالی سیستم حمل و نقل عمومی میباشد. این کشور به جهت جمعیت کم، مسافت های کوتاه و همچنین قیمت بسیار کم اتومبیل توجهی به ارتقاء سیستم حمل نقل عمومی نکرده است. لذا افرادی که به دنبال اقامت بیش از یک سال در قبرس شمالی هستند بهتر است به فکر خرید یک...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial