شهرهای مهم قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره دانستی‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی | قبرس شمالی می‌خوانید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان تحصیلی

شهرهای مهم قبرس شمالی

نیكوزیا (لفکوشا)

نیكوزیا  یا همان لفکوشا پایتخت و بزرگترین شهر قبرس شمالی و یکی از شهرهای مهم قبرس شمالی می ‌باشد .ساختمان های اداری و دولتی ، دفاتر و نمایندگی های كشور های خارجی و همچنین مقر سازمان ملل در این شهر واقع گردیده است. شهر نیكوزیا ، تنها پایتخت دو تكه شده در دنیا می باشد كه نیمی از آن در اختیار قبرس ترك و نیم دیگر آن در اختیار قبرس یونانی می باشد. لفکوشا شهرزیبای قبرس شمالی است که تاریخی بسیار غنی داشته و آثار باستانی بی‌شمار از اقوام مختلف در سراسر این شهر، بر جذابیت آن افزوده‌اند. در میان دیوارهای قدیمی شهر لفکوشا به‌راحتی می‌توان بقایای چهار تمدن را مشاهده کرد. این شهر در طول تاریخ میزبان پادشاهی لوزینیان، تاجران ونیزی، خانواده‌های مشهور و بزرگ عثمانی و بریتانیایی بوده است. یکی از بهترین و قدیمی‌ترین ساختمان‌های به‌جا مانده از این دوران در این شهر، کاروانسرای بزرگ است که در دو طبقه با ۶۸ اتاق طراحی و ساخته شده است.بسیاری از شرکت‌های خارجی، کالج‌های آمریکایی،دانشگاه قبرس و مرکز اقتصادی و تجاری کشور در این شهر واقع شده اند. شهر نیکوزیا یا همان لفکوشا در قبرس شمالی، شهری آمیخته با حال و هوای دانشجویی بوده و چندی از دانشگاه‌های مشهور کشور قبرس شمالی در این شهر واقع شده است. در واقع نیکوزیای شمالی یکی از شهرهای محبوب برای متقاضیان تحصیل در قبرس است؛ چرا که پایتخت کشور بودن، موقعیت و پیشرفت آن، وضعیت تحصیلی و دانشگاه‌ها و چندی مورد دیگر این شهر را یکی از شهرهای محبوب قبرس شمالی نموده است.

این شهر میزبان ۴ دانشگاه معتبر می‌باشد که عبارتند از:

1.     دانشگاه خاور نزدیک

2.     دانشگاه بین‌المللی قبرس

3.     دانشگاه مدیترانه‌ای کارپاسیا

4.      دانشگاه آمریکایی قبرس

شهر ساحلی فاماگوستا

یکی از شهر های مهم قبرس شمالی فاماگوستا نام دارد این شهر که به دیوارهای بزرگش بسیار معروف و شهره است از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است. از شهر فاماگوستا در قبرس شمالی به نام شهر مدیترانه ای نیز یاد می شود. جمعیت این شهر زیبا در حدود ۴۰۰۰۰  نفر طبق اخرین سرشماری ها می باشد. دو منطقه ی سالامیس و ورشا از مهمترین مناطق این شهر  هستند. منطقه ی سالامیس از جنبه ی تاریخی بسیار مهم است که گردشگران بسیار زیادی را هر ساله به خود جذب می کند این منطقه در نزدیک ساحل لانگ بیچ می باشداین شهر در شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. این شهر معروف مدیترانه ای دارای تاریخ غنی و فراوانی است . زیباترین کلیساها و ساختمانهای قدیمی با معماری مدرن را می توان در فاماگوستا دید. فاماگوستا همچنین دارای ساحلهای زیبا با شنهای طلایی می باشد که در شمال قبرس مشاهده می شود که خیلی کم یاب است. شما با شن های طلایی در تعطیلات در شهر زیبای فاماگوستا لحظات فراموش نشدنی خواهید گذرانید. شهر فاماگوستا منزلگاه مناظر و مکان هایی مثل خرابه های شهر سالامیس – خانقاه سنت برناپاس – مسجد لالا مصطفی پاشا – کلیسای جامع سنت نیکولاس و برج اوتلو می باشد. در شهر فاماگوستا که ماگوسا یا قاضی ماگوسا نیز نام دارد، دانشگاه مدیترانه شرقی واقع شده است. نیمی از افراد این شهر از دانشجویان تشکیل شده است. بنابراین این شهر را می توان یک شهر دانشجویی نامید.

گیرنه

از دیگر شهرهای مهم قبرس شمالی گیرنه “جواهر قبرس” نامیده می شوند. این شهر که در قبرس شمالی واقع شده و در ۶۴ کیلومتری از کشور ترکیه قرار دارد. گیرنه، یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که سفر به آن، خاطرات فراموش‌نشدنی و بی‌نظیری را برایتان به ارمغان خواهد آورد . مناظر زیبای توامان كوه و دریای آن بسیار مورد توجه بوده و در كنار جاذبه‌های طبیعی دارای مكان های تاریخی و فرهنگی دیدنی ای نیز می باشد.

بندر گیرنه شهری زیبا، توریستی و کوچک است ، خانه های این شهر اغلب ویلایی هستند و ساختمان بلند به ندرت در آن بچشم می خورد. گیرنه یا کایرنیا مهم‌ ترین شهر سواحل شمالی قبرس به شمار میرود . بندر قدیمی شهر و قلعه شهر از محبوبترین و معروفترین مناطق گردشگری شهر گیرنه به شمار میروند . وجود جاذبه‌های تاریخی در کنار دیدنی‌های طبیعی و فرهنگی، شهر گیرنه را به یکی از مقاصد اصلی توجه جهت زندگی و گردشگری تبدیل کرده است. دانشگاههای خوب و بالاخص دانشگاه آمریکایی گیرنه محیطی مناسب برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی را در این شهر فراهم کرده است.

منطقه ساحلی اسکله

منطقه ی Trikomo یا اسکله به زبان ترکی Iskele) ) یکی از شهرهای مهم و توریستی قبرس شمالی است. اسکله به واسطه داشتن سواحل زیبا و فوق العاده اش معروف است. اسکله در ضلع شمال شرقی قبرس شمالی قرار دارد. این شهر از سال 1998 از شهر فاماگوستا جدا و مستقل شده است.یکی از زیباترین و بهترین سواحل منطقه ی اسکله، ساحل لانگ بیچ Long Beach می باشد. به سبب ویژگی هایی چون ساحل ماسه ای و یک دست لانگ بیچ، سال هاست که سرمایه داران و شرکت های بزرگ ساختمان سازی دست به ساخت شهرک های متعددی با امکانات رفاهی فوق العاده ای نظیر هتل های پنچ ستاره و مجتمع های ویلایی و آپارتمانی کرده اند و گردشگران بیشماری را برای تفریحات فصلی به این منطقه فرا خواندند.با توجه به رشدی چشمگیری که این منطقه دارد، بسیاری از سرمایه داران بر این اعتقادند که لانگ بیچ طی سال های آتی جایگزین شهر گیرنه شده و به قطب منطقه ی گردشگری قبرس شمالی تبدیل خواهد شد.

شهر کارپاز

معمولا اولین جایی که با ذکر نام قبرس شمالی به ذهن اکثر افراد خطور می کند، شبه جزیره کارپاز و ساحل طلایی می باشد. حال می خواهیم بررسی کنیم که این منطقه چه ویژگی هایی دارد که باعث شده در ذهن عموم ثبت شود؟ در ابتدا و پیش از هر چیزی باید گفت که وجود ساحل طلایی (Golden Beach) در کارپاز که تحت حفاظت است، آن را در میان شهرهای اطرافش منحصر به فرد ساخته است. علاوه براین در کارپاز بیش از 46 ساحل شنی به چشم می خورد. این سواحل مرکز لانه سازی لاک پشت های سبز دریایی (Chelonia mydas) و لاگر (Caretta caretta) در شرق مدیترانه به حساب می آید. همچنین این شهر به واسطه ی الاغ هایش هم معروف می باشد.فعالیت اصلی افراد در منطقه ی کارپاز کشاورزی، ماهی گیری، شکار بوده و برخی دیگر هم به صنعت گردشگری مشغول هستند. داشتن جاذبه های فوق باعث شده تا این شهر به مقصد گردشگری برای توریست ها تبدیل شود.

شهر گوزل یورت در قبرس شمالی

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا و پر از جاذبه های گردشکری در قبرس شمالی می توان شهر گوزل یورت را نام برد. این شهر در بخش شمال غربی جزیره واقع شده و از سال 1998 از شهر لفکوشا جدا شده است. شهر گوزلیورت به عنوان قطب کشاورزی قبرس شمالی شناخته شده است.اطراف این شهر را باغات میوه و مرکبات در بر گرفته است. میوهایی چون خربزه، سیب، گریپ فوروت و سبزیجات این منطقه زبان زد قبرس شمالی است.علاوه بر کشاورزی، این شهر مرکز اصلی استخراج مس در قبرس شمالی محسوب می شود. همچنین در دورانی که قبرس شمالی تحت سلطه انگستان بود، مرکز حمل نقل بوده و به واسطه ی راه آهن به لفکوشا(نیکوزیا) و فاماگوستا متصل می شد.

مطالب دیگر

سفارت خانه ها و کنسول گری های موجود در قبرس شمالی

سفارت خانه ها و کنسول گری های موجود در قبرس شمالی

اگر مایل هستید بدانید خدمات کنسولگری برای ایرانیان در قبرس شمالی چگونه انجام می شود جهت اطلاع شما عزیزان، کنسولگری ایران در قبرس شمالی به‌ عنوان نماینده‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران یک‌باردرهفته، روزهای چهارشنبه دریکی ازدانشگاه های قبرس شمالی حضورپیدا میکند. کنسولگری...

نحوه‌ی رجیستری تلفن همراه در قبرس شمالی

نحوه‌ی رجیستری تلفن همراه در قبرس شمالی

دریافت سیم‌کارت جدید و رجیستری تلفن همراه همانطور که همه می‌دانیم امروزه ارتباط از طریق نلفن همراه امری ضروری است.تصور کنید چه در محل کار چه محل تحصیل و درکل بیرون از خانه نیاز به نلفن همراه می‌باشد و تمامی کارهای روزمره‌ی ما با تلفن همراه انجام می‌شود، همچنین در خصوص...

خرید ماشین در قبرس شمالی

خرید ماشین در قبرس شمالی

یکی از ایرادات اساسی قبرس شمالی سیستم حمل و نقل عمومی میباشد. این کشور به جهت جمعیت کم، مسافت های کوتاه و همچنین قیمت بسیار کم اتومبیل توجهی به ارتقاء سیستم حمل نقل عمومی نکرده است. لذا افرادی که به دنبال اقامت بیش از یک سال در قبرس شمالی هستند بهتر است به فکر خرید یک...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial