سوالات متداول درباره سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره دانستی‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌خوانید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان تحصیلی

سوالات متداول درباره سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

در پایین سعی کردیم به 50 سوال اساسی که به صورت متداول از کارشناسان پایسان در ارتباط با قبرس شمالی پرسیده میشود پاسخ کاملی بدهیم.

 

سوالات مربوط به تور بازدید از پروژه ها

 1- آیا برای تور بازدید از پروژه ها هزینه ای باید پرداخت شود ؟

تور بازدید از پروژه ها فقط برای کسانی که قصد خرید ملک دارند رایگان می باشد.

2-  تور بازدید از پروژه ها شامل چه خدماتی می باشد ؟

تور بازدید شامل 3 شب و 4 روز محل اقامت، ترنسفر فرودگاهی و بازدید روزانه از پروژه ها و ملک های متعدد در قبرس شمالی می باشد.

3-  در صورتی که بعد از بازدید، ملکی خریداری نشود چه اتفاقی می افتد؟

هیچ هزینه ای از سرمایه گذار جهت خدمات داده شده دریافت نمیشود.

4-  در صورتی که بعد از تور بازدید واحدی خریداری یا رزرو شود چه اتفاقی می افتد؟

زمان اقامت بسته به نوع ملک خریداری شده از 4 روز به یک هفته جهت اخذ قرار داد و پروسه های اداری افزایش می یابد. گشت شهری برای خریداران فراهم می گردد و همچنین هزینه ی بلیط رفت و برگشت برای دو نفر عودت داده می شود.

 

سوالات مربوط به کشور قبرس شمالی:

5- موقیعت جغرافیایی قبرس شمالی کجاست ؟

قبرس سومین جزیره بزرگ وپرجمعیت در دریای مدیترانه می باشد. این کشور در شرق دریای مدیترانه قرار دارد. از نظر جغرافیایی بخشی از غرب آسیا می باشد اما پیوند های فرهنگی آن مربوط به اروپای جنوب شرقی است. پایتخت این کشور نیکوزیا (لفکشا) می باشد که در همسایگی مصر،ترکیه، لبنان، یونان، اسراییل و سوریه قرارگرفته است. شمال این جزیره، جمهوری ترک قبرس شمالی و بخش جنوب، جمهوری قبرس نامیده میشود.

6- امنیت قبرس شمالی چگونه می باشد؟

قبرس شمالی پنجمین کشور امن دنیا و در مابین کشورهایی با جمعیت زیر پنج میلیون نفر در صدر جدول امن ترین کشورها قرار گرفته است.

7-واحد پول قبرس شمالی چیست ؟

واحد پولی قبرس شمالی لیر ترکیه است. لذا کلیه ی مصارف روزانه اعم از خورد و خوراک ،پوشاک، انرژی، حمل و نقل و غیره با لیر ترکیه محاسبه میشود. اما شایان ذکر است که معاملات ملکی ، خرید و فروش ماشین و اجاره خانه  با پوند انگلستان می باشد.

8-آیا برای سفر به قبرس شمالی نیازی به ویزا می باشد ؟

ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزا دارند. اما این ویزا همانند کشور های آذربایجان، ترکیه و گرجستان به هنگام ورود توسط آفیسر فرودگاه به مدت 30 روز به گردشگران و افرادی که قصد بازدید پروژه های ملکی را دارند صادر میشود . در نظر داشته باشید برای ورود به قبرس شمالی مدارکی مورد نیاز است که از سمت مشاوران پایسان در اختیار شما قرار داده میشود و شما باید این مدارک را به هنگام ورود به قبرس شمالی  بهمراه داشته باشید.در غیر این صورت احتمال ریجکت و برگردانده شدن از فرودگاه را خواهید داشت.

9-مدت پرواز به قبرس شمالی چقدر هست ؟

تمامی پروازها به قبرس شمالی ابتدا در ترکیه متوقف می شود و با تغییر هواپیما  شما عازم قبرس شمالی (فرودگاه ارجان) می شوید.  به جز پرواز فری برد (FREE BIRD) که در هفته یکبار، پرواز مستقیم به قبرس شمالی و بدون تغییر هواپیما را برای مسافران فراهم می کند.  در پرواز های غیر مستقیم از طریق ترکیه طول پرواز به ترکیه حدود  2 ساعت و  40 دقیقه تا 3 ساعت و نیم بسته به شهر مقصد و مبدا متغییر می باشد.و طول پرواز ترکیه به قبرس شمالی حدود یک ساعت و نیم است.

سوالات مربوط به شرایط خرید ملک:

10- چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟

شرایط پرداخت منعطف با اقساط طولانی مدت و بدون بهره – شرایط آسان اقامت – سرمایه گذاری ارزی با پوند انگلستان – رشد سالیانه قیمت ملک – تنوع در شرکت های سازنده و پروژه ها – قیمت های بسیار پایین نسبت به دیگر کشور های اروپایی، دبی وایران- ساخت پروژه های هتل محور- تضمین اجاره با سود دهی بالا – عدم محدودیت در مبلغ ملک جهت اخذ اقامت – عدم محدودیت در فروش ملک – خرید به صورت عرصه و اعیان

 11- شروع قیمت ملک در قبرس شمالی چقدر می باشد ؟

شروع قیمت ها برای واحدهای صفر 70000 پوند انگلیس می باشد.

12- آیا خرید ملک اقساطی در قبرس شمالی ممکن هست ؟

از آنجایی که شرایط پرداخت شرکت های سازنده متفاوت میباشد ولی به طور کلی در قبرس شمالی امکان پرداخت اقساط بلند مدت تا 84 ماه بدون بهره هم وجود دارد.کارشناسان ما پس انتخاب پروژه مورد نظر توسط خریدار، شرایط دقیق پرداخت را دراختیار شما قرار خواهند داد.

13- رشد قیمت ملک در قبرس شمالی چگونه هست ؟

در قبرس شمالی به دلیل بالا بودن نسبت تقاضا به عرضه تورم سالیانه مسکن حدود 5 الی 10 درصد می باشد. مورد حائز اهمیت دیگر تفاوت قیمت درپروژه های پیش فروش و آماده تحویل در قبرس شمالی است.به طوریکه از زمان آغاز یک پروژه تا تحویل، افزایش قیمت  20 الی 30 درصدی بر روی واحد ها در مراحل مختلف ساخت توسط سازنده اعمال میشود.

14- مراحل خرید ملک در قبرس شمالی چقدر زمان می برد ؟

روند خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده می باشد به طوریکه جهت اخذ قرارداد و طی پروسه ثبت و اسناد 48 الی 72 ساعت زمان نیاز دارد.

15- پس از خرید، سند خانه به صورت کامل به نام خریدار ثبت می گردد ؟

بله تمامی سندها در قبرس شمالی پس از تسویه کل مبلغ و بررسی سؤپیشینه ی خریدار در یک بازه ی زمانی 6 ماهه الی1 ساله ، به صورت کامل و دائمی به نام خریدار ثبت می گردد، و در سند مالکیت جزییات ملک و مقدار سهم خریدار از زمین ملک نیز در سند ضمیمه می شود.

16- آیا بعد از خرید ملک در قبرس شمالی اجازه فروش دارم؟

بله شما در قبرس شمالی اجازه فروش ملک خود بدون محدودیت زمانی به افراد خارجی و قبرسی را دارید. تنها در رابطه با ملک های پیش فروش با توجه به قرارداد شما با کمپانی سازنده بعد از پرداخت ۳۵ درصد یا ۵۰ درصد، در برخی قرارداد ها بعد از پرداخت کل مبلع اجازه فروش ملک خود را خواهید داشت.

17- هزینه های جانبی ملک در قبرس شمالی چقدر می باشد؟

از هزینه های جانبی ملک، مورد اول رسمی کردن قرارداد در اداره ثبت و اسناد دولت قبرس شمالی می باشد که معادل نیم درصد از کل مبلغ خرید ملک است. مورد دوم مالیات واحد خریداری شده که معادل 5 درصد از مبلغ کل ملک است و مورد آخر 12 درصد از مبلغ کل ملک جهت امور انتقال سند می باشد. که 6 درصد آن در طول 21 روز از امضای قرارداد به دولت پرداخت میشود و 6 درصد مابقی در زمان انتقال سند. مورد سوم هزینه انشعابات آب، برق و اینترنت است که این هزینه ما بین 1500 تا 5000 پوند انگلیس متغییر می باشد.  در نظر داشته باشید کلیه این مصارف ( 17.5 درصد) تنها یک بار به دولت پرداخت می شود و دیگر سالانه هیچ هزینه ای به دولت پرداخت نخواهید کرد. بعلاوه خریداران به هنگام فروش ملک خود نیز هیچ هزینه ای به دولت پرداخت نخواهند کرد.

سوالات مربوط به اقامت و شهروندی :

18- حداقل پیش پرداخت برای دریافت اقامت قبرس شمالی چقدر می باشد ؟

خریدار با پرداخت یک سوم ازمبلغ کل ملک و ثبت قرارداد در اداره ی ثبت و اسناد به راحتی می تواند اقامت قبرس شمالی را برای خود و اعضای خانواده دریافت کند.

19- حداقل سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای دریافت اقامت چقدر می باشد ؟

طبق قوانین قبرس شمالی برای یک خانواده سه نفره با فرزند زیر 18 سال ،خرید یک سوییت جهت اخذ اقامت قبرس شمالی کفایت می کند. اما برای یک خانواده چهار نفره خرید یک واحد تک خوابه جهت اخذ اقامت الزامی مباشد.

20-  چه زمان می توانیم برای دریافت اقامت اقدام کنیم ؟

پس از پرداخت پیش پرداخت (یک سوم قیمت کل ملک ) و امضای قرارداد میتوانید برای دریافت اقامت اقدام کنید, دریافت اقامت نیازی به تسویه مبلغ کل ملک ندارد.

21-  آیا امکان دریافت اقامت دائم قبرس شمالی وجود دارد؟

بله اقامت قبرس شمالی تا ۵ سال به صورت سالانه صادر می گردد ولی در صورتی که مبلغ ملک خریداری شده بالای 115 هزار پوند باشد پس از سال پنجم تبدیل به اقامت دائم می گردد.

22- هزینه های اخذ اقامت و مدت زمان دریافت اقامت چقدر است؟

شرکت مهاجرتی و سرمایه گذاری پایسان هزینه ای بابت اقامت از مشتریان دریافت نمیکند و تمامی پروسه دریافت اقامت به صورت کاملا رایگان انجام میگردد. اخذ اقامت کشور قبرس شمالی 30 الی 60 روز کاری زمان می برد.

23- اقامت قبرس شمالی برای ورود به اروپا،امریکا و کانادا تاثیر گذار هست ؟

بله، با توجه به اینکه شما با مدارک ملک خود به سفارت های مذکور نشان می دهید که شما از تمکن مالی برخوردار هستید و در کشور ثانویه توانایی زندگی و برآورد هزینه های خود را دارید به راحتی میتوانید ویزای کشور های اروپایی و سایر کشور ها را دریافت نمایید.

 

سوال های  کارشناسی و حقوقی در مورد قبرس شمالی:

24- بهترین منطقه برای زندگی و سرمایه گذاری در قبرس شمالی کجاست ؟

شهرهای گیرنه و اسکله به دلیل خط ساحلی زیبا، طبیعت بکر، نحوه شهرسازی، ارزش زمین و تعدد سازندگان  بهترین مناطق جهت زندگی و سرمایه گذاری هوشمندانه می باشند. این شهر ها در مجاورت دریا  واقع شده اند و فاصله انها از فرودگاه ارجان 40 دقیقه رانندگی می باشد.

25- در قبرس شمالی پس از فوت خریدار وضعیت ملک خریداری شده چه می شود ؟

در قبرس شمالی به علت اینکه ملک خریداری شده به صورت کامل به نام خریدار ثبت می گردد، پس از فوت خریدار، سند ملک خریداری شده مانند ایران به وارثین انتقال پیدا می کند.

26- چگونه برای خرید با توجه به محدودیت خروج ارز در ایران مبلغ مورد نظر را با خود به قبرس شمالی بیاوریم ؟

در قبرس شمالی صرافی های ایرانی وجود دارند که می توانید مبلغ مورد نظر خود را مستقیم به حساب سازنده یا صاحب ملک حواله نمایید. همچنین دپارتمان ارزی شرکت مهاجرتی و سرمایه گذاری پایسان جهت حفظ امنیت مالی و آسوده خاطری مشتریان از طریق همکاری با صراف های معتبر تمامی امور مربوط به انتقال پول شما رو در کمتر از یک روز تضمین می نماید.

27- آیا با خرید ملک و یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی افتتاح حساب های بین المللی ممکن می باشد ؟

بعله، شما میتوانید بعد از خرید ملک در قبرس شمالی در بانک های معتبر و بین المللی حساب باز کنید.

28- آیا قبرس شمالی جزو اتحادیه اروپا است؟

از نظر قانونی، قبرس شمالی جزو اتحادیه اروپا نیست و مقررات اتحادیه اروپا به صورت مستقیم در این کشور اجرا نمی شوند.

سوالات عمومی در مورد قبرس شمالی

29- هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است ؟

هزینه های زندگی در قبرس شمالی به نسبت کشورهای اروپایی پایین تر می باشد. به طور متوسط هزینه یک خانواده سه نفره بین 12000 لیر تا 20000 لیر برای برآورد تمام هزینه های زندگی تخمین زده می شود.اما باید در نظر داشت که مدیریت هزینه های هر خانواده بسته به خود آنها متفاوت می باشد.

30- حداقل اجاره خانه در قبرس شمالی چقدر است؟

بستگی به محل سکونت و متراژ خانه از 250 پوند انگلیس شروع می شود.

31- تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی چگونه است ؟

در حال حاضر در قبرس شمالی حدود 12 دانشگاه بین المللی موجود است. دانشجویان بین المللی از ۱۳۵ کشور مختلف در این دانشگاه ها حضور دارند. زبان تحصیل در این دانشگاه ها انگلیسی و یا ترکی استانبولی می باشد و  مدارک این دانشگاه ها مهر تایید وزارت بهداشت و علوم ترکیه و قبرس شمالی را دارا می باشند. لذا اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی مدارک این دانشگاه ها را تایید می کنند.

32-  تحصیل در مدارس قبرس شمالی چگونه است ؟

با خرید ملک در قبرس شمالی تحصیل فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی رایگان می باشد.مدارس خصوصی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی می باشد و اغلب آنها تحت لیسانس کمبریج انگلستان هستند و هزینه ی سالیانه آنها بین 80 هزار لیر تا 200 هزار لیر می باشد.

33- قیمت بنزین در قبرس شمالی چقدراست؟

قیمت بنزین و گازوئیل در حال حاضر تقرییبا بین  30 الی 35 لیر می باشد.

34- کرایه خودرو در قبرس شمالی چقدر است؟

حداقل اجاره روزانه خودرو در قبرس شمالی از 800 لیر شروع میشود.

35- قوانین خرید و فروش خودرو در قبرس شمالی ؟

هنگام خرید خودرو در قبرس شمالی می توانید به نمایندگی ها، نمایشگاه های اتومبیل یا افرادی که قصد فروش خودروی خود را دارند مراجعه کنید بزرگترین پلتفرم آنلاین خرید و فروش ماشین در قبرس شمالی www.kktcarabam.com  می باشد.

36- آیا در قبرس شمالی مراکز خرید وجود دارد؟

بعله، اغلب برند های ورزشی مثل پوما،مانگو، نایک،آدیداس،لاکوست و ده ها برند دیگر به صورت نمایندگی در قبرس شمالی موجود می باشد. اما در رابطه با برند های فرانسوی مانند شانل،لویی ویتون و غیره شما نمیتوانید نمایندگی رسمی در قبرس شمالی پیدا کنید. این بدین معنا نیست که برند های ذکر شده در بالا در قبرس شمالی پیدا نمی شود.اما شایان ذکر کلیه ی برند های ترکیه به صورت نمایندگی دراغلب شهر های قبرس شمالی وجود دارد.

37- قوانین انتقال حیوانات خانگی به قبرس شمالی چگونه است؟

به همرا داشتن گواهی سلامت دامپزشکی که مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک هفته می‌باشد. شناسنامه بهداشتی و یک برگ کپی از صفحه اول مشخصات حیوان و صفحه‌ای که برچسب آخرین واکسن هاری و دیگر اقدامات بهداشتی در آن درج شده است بعلاوه ی کارت میکروچیپ و یک برگ کپی از آن مورد نیاز می باشد.

38-  آیا خدمات درمانی در قبرس شمالی رایگان است؟

بعله، با دریافت اقامت قبرس شمالی شما بیمه درمانی رایگان در بیمارستان های دولتی را اخذ می نمایید

39- چه تفریحات و فعالیت هایی در قبرس شمالی وجود دارد؟

غواصی در سواحل قبرس شمالی،انواع رستوران ها و کافه ها، کلاب های شبانه ،دیسکو و بار،تماشا لاک پشت ها ،انواع ورزش های آبی، سالن های ماساژ و حمام ترکی، دوچرخه سواری در لاین ساحلی، بازدید از جاذبه های تاریخی،مراسم رقص باچاتا و سالسا، پارک های آبی بسیار جذاب، فستیوال های تابستانی مانند فستیوال رنگ، گردو و غیره. بازدید از گونه های خاص حیوانات،کوهنوردی،کارتینگ،پیست های اسب سواری و غیره…

 40- چه کسانی می توانند در قبرس شمالی به راحتی صاحب کار شوند ؟

کسانی که در مشاغل دولتی مشغول به کار هستند نباید انتظار این را داشته باشند که شغل معادل خودشان را در قبرس شمالی داشته باشند. اما افرادی که هنر های خاص و یا مهارت های ویژه ای را دارا هستند به راحتی میتوانند صاحب کار شوند. بعلاوه افرادی که بودجه ی لازم برای راه اندازی کسب و کار را دارند خوشبختانه این امکان برای آن افراد توسط دولت قبرس شمالی مهیا گردیده است. در نظر داشته باشید برخی از مشاغل مانند عضویت در نظام مهندسی و پزشکی و برخی موارد دیگر برای اتباع خارجی قبل از اخذ شهروندی ممکن نمی باشد.

41- برای ورود به بازار کار در قبرس شمالی داشتن چه زبانی اولویت دارد ؟

قبرس شمالی یک کشور توریستی است و اکثریت مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.اما به طور کلی زبان رسمی این ترکی استانبولی می باشد.لذا جهت پیدا کردن کار در هر بخشی شما نیاز دارید که  به طور نسبی زبان ترکی استانبولی یا زبان انگلیسی را مسلط باشید.

42-  کدام سفارت خانه ها در قبرس شمالی وجود دارد ؟

آمریکا، استرالیا، انگلستان،آلمان، لگزانبورگ،ایتالیا،دانمارک،نروژ،بلژیک،ایسلند،ترکیه،ایران

43- وضعیت آب و هوایی قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس شمالی آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است. به عبارتی شما فصل بهار و تابستان را در قبرس شمالی میتوانید تجربه کنید.

44- دین مردم قبرس شمالی چیست ؟

اکثر مردم قبرس شمالی مسلمان می باشند. برخی از این افراد مسیحی ، برخی از آنها ارتودوکس و اقلیت بسیار کمی از مردم قبرس شمالی پروتستان و کاتولیک هستند.

45- آیا با گواهینامه ایران می توانیم در قبرس شمالی رانندگی کنیم ؟

مسافران با  بین‌المللی کردن گواهینامه رانندگی (ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی)  می توانند در قبرس شمالی رانندگی کنند. ولی دانشجویان و افرادی که اقامت قبرس شمالی را دارند باید گواهینامه قبرس شمالی را دریافت نمایند

46- آیا الزامی برای رجیستر گوشی همراه در قبرس شمالی وجود دارد؟

بعله،توریست ها نیازی به رجیستر کردن گوشی همراه خود ندارند. اما افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز واستفاده از سیم کارت های قبرس شمالی را دارند باید تلفن همراه خود را رجیستر کنند.

47- سبک غذا های قبرس شمالی چیست ؟

وعده های غذایی افراد قبرسی بسیار نزدیک به کشور ایران می باشد. بطوریکه غلات ،گوشت گوسفند،مرغ و ماهی مواد اصلیه غذاهایشان را تشکیل می دهد.

48-  راه های سفر به قبرس شمالی چگونه است؟

از آنجایی که قبرس شمالی یک جزیره در وسط دریای مدیترانه می باشد راه های سفر به این کشور از طریق هواپیما و کشتی می باشد.

49-  آیا با ماشین شخصی خود در ایران می توانیم به قبرس شمالی سفر کنیم ؟

بعله امکان سفر با ماشین شخصی به قبرس شمالی وجود دارد. شما میتوانید از طریق زمینی به ترکیه و شهر مرسین سفر کنید و از آنجا با کشتی به قبرس شمالی تشریف بیاورید.

50- آیا مهاجرت به قبرس شمالی از نظر کارشناسان کمپانی پایسان  تصمیم درستی می باشد؟

مهاجرت، مسافرت نیست. لذا شما باید حس تعلق به یک کشور جدید را داشته باشید. مهاجرت به هر کشوری دغدغه های خاص خود را دارد که شما باید پتانسیل برخورد با این مشکلات را داشته باشید.

 

مطالب دیگر

شهرهای مهم قبرس شمالی

شهرهای مهم قبرس شمالی

نیكوزیا (لفکوشا) نیكوزیا  یا همان لفکوشا پایتخت و بزرگترین شهر قبرس شمالی و یکی از شهرهای مهم قبرس شمالی می ‌باشد .ساختمان های اداری و دولتی ، دفاتر و نمایندگی های كشور های خارجی و همچنین مقر سازمان ملل در این شهر واقع گردیده است. شهر نیكوزیا ، تنها پایتخت دو تكه شده...

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

اولین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی قیمت خانه ها و آپارتمان ها می باشد. در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها  به شما در میان کشورهایی است که با خرید ملک اقامت تعلق می گیرد. قیمت املاک از 45000 پوند برای آپارتمان و 115000 پوند برای...

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به این صورت است. که در مرحله اول بعد از مشاوره با کارشناسان فروش در شرکت مهاجرتی پایسان زمانی برای بازدید از پروژه ها برای سرمایه گذاران در نظر گرفته میشود سپس یک  دعوتنامه از سوى شركت معتبر ساختمانى جهت بازديد و...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial