سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره دانستی‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌خوانید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان تحصیلی

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

چرا سرمایه گذاری در قبرس شمالی

باتوجه به وضعیت نابسمان بازار  ارز و طلا  امروزه سرمایه گذاری هوشمندانه و بی دغدغه ، سرمایه گذاری ملکی محسوب می شود. اما متاسفانه با توجه به رکود بازار مسکن در ایران ، سرمایه گذاران در این راستا نیز دچار تردید می گردند . لذا در سرمایه گذاری موفق باید بازارهای هدف متفاوت نیز مورد بررسی قرار گیرند. خرید خانه و زمین در قبرس شمالی ، یک سرمایه گذاری ارزی موفق و پرسود میباشد. زیرا معاملات  با پوند انگلستان انجام می‌شود. به علاوه به دلیل تقاضای بالای خرید و رشد قیمت در قبرس شمالی، سود حاصل از خرید ملک، سالانه بین ۲۰ الی ۳۰ درصد  در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاران است  . اما این مزایا فقط به سرمایه‌گذاری محدود نمی‌شود. با خرید ملک در قبرس شمالی، خریداران  میتوانند از سهولت اخذ  اقامت دائم برای خود و خانواده شان نیز بهره مند شوند  و برای آینده فرزندان شان  گام  بزرگی بردارند. قبرس شمالی با فراهم کردن  بیمه درمانی و مدارس رایگان یا مدارس خصوصی با استاندارد های کمبریج انگلستان، دانشگاه های بین المللی مورد تائید ایران و کشورهای اروپایی آمریکایی، اجازه کار، ثبت شرکت، محیا کردن بستر های مناسب برای کارآفرینان در صدر توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کشورها به خصوص افراد ایرانی تبار قرار گرفته است.  به علاوه قبرس شمالی به عنوان سومین جزیره بزرگ مدیترانه در رتبه پنجم امن ترین کشورهای  دنیا و اولین در بین جزیره های کم جمعیت قرار گرفته است و طعم زندگی با آرامش را برای ساکنانش به ارمغان می آورد. مورد مهم دیگری که قابل ذکر هست سهولت اخذ ویزا قبرس شمالی و هزینه سفر برای ایرانیان می باشد به طوریکه ویزا در هنگام ورود ( دم گیت به مدت سی روز ) به افراد داده میشود و خریداران به راحتی امکان سفر به قبرس شمالی، بررسی شرایط و بازدید از املاک را دارند تا بتوانند انتخاب راحت تر و هوشمندانه ای داشته باشند.

قبرس شمالی در زمره ی کشورهایی که نزدیکی فرهنگی زیادی به جامعه ایرانی دارد، حائز اهمیت می‌ باشد. این کشور با بهره گیری از دریای مدیترانه، ۳۰۰ روز آفتابی ، تفریحات دریایی ‌و هتل های لوکس، مهمان نوازی افراد محلی توانسته است میزان جذب گردشگر را تقویت کند و درآمد ناخالص ملی را افزایش دهد . از این رو  باعث رشد روزافزون اقتصاد کشور و ایجاد فرصت های عظیم برای جذب سرمایه گذار خارجی را فراهم کرده است.

ارزش جغرافیایی و سیاسی قبرس شمالی

مجله‌ی فوربس آمریکا یکی از معتبرترین نشریه‌های دنیا در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ لیستی از بهترین مناطق ساحلی دنیا جهت خرید ملک و سرمایه گذاری را منتشر کرد که قبرس شمالی، مروارید دریای مدیترانه در صدر اول لیست این مجله قرار گرفت. این مجله درباره خرید ملک در قبرس شمالی اینگونه نوشت : با توجه به تورم شدید مسکن در آمریکا امروزه بسیاری از افراد امکان خرید ملک را ندارند در حالی که با توجه به کیفیت ساخت و موقعیت ساحلی ملک ها در قبرس شمالی هزینه ها 47% پایین تر و مقروم به صرفه تر نسبت به بازار آمریکا است . همین موضوع هم باعث شد تا بازار خرید ملک و سرمایه گذاری برای ملیت های اروپایی، آمریکایی ، و روسی افزایش یابد. نکته ی حائز اهمیت دیگر کشف گاز طبیعی در منطقه افرودیت جزیره قبرس هست که حجم این گاز حدود ۲۰۰ ملیارد مترمکعب و معادل ۹ ملیارد دلار تخمین زده شده که قبرس شمالی هم در این گاز کشف شده سهم دارد و همین موضوع بر ارزش جغرافیایی و سیاسی قبرس شمالی می افزاید و توجه جوامع بین الملل را نیز به خود جذب کرد ه است.

 

مزیت های خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مزیت های خرید ملک در قبرس شمالی شرایط پرداخت منعطف و عالی پروژه ها می باشد بطوریکه خریداران تنها با پیش پرداخت ۳۳٪ از مبلغ ملک می توانند اقساط بلند مدت و بدون بهره تا زمان تحویل ملک و حتی بعد از تحویل ملک را داشته باشند. لذا مزایای ذکر شده بستری مناسب را برای سرمایه گذاران و مهاجران ایرانی فراهم نموده است.

درآمد ارزی از طریق خرید ملک

موردی مهمی که بسیار از افراد را به خرید ملک حتی یک سوئیت  کوچک در قبرس شمالی تشویق می کند درآمد از طریق اجاره می باشد. همان طور که می دانید قبرس شمالی به دلیل آب و هوای معتدل و مدیترانه ای، ساحل و طبیعت بکر و تفریحات توریستی سالانه توریستان زیادی را جذب می کند. به علاوه دانشگاه های بین المللی هم سالانه دانشجویان و والدین زیادی را به سمت قبرس شمالی می کشاند. به همین دلیل هم اکثر پروژه های مسکونی در قبرس شمالی با محوریت هتل ساخته می شوند این پروژه ها برای فراهم کردن منبع درآمد برای مالکان واحدها،  بخش مدیریت اجاره‌ را ایجاد کرده اند  و با اخذ ۲۰٪-۳۰٪ از مبلغ اجاره، واحدهای مالکان را برای اجاره روزانه یا سالانه آماده و مدیریت می کنند. لذا یک خریدار در بدبینانه ترین حالت به مدت شش ماه از سال و بستگی به تعداد اتاق های ملک،  از روزانه ۷۰الی ۱۵۰ پوند، ملک خود را بدون حضور در قبرس می تواند اجاره دهد و یک درآمد ارزی داشته باشد. البته حائز اهمیت است که این مبلغ برای واحد های ویلایی استخر دار و واحد های بزرگ، روزانه بین ۲۰۰-۶۰۰ پوند انگلیس می باشد. منظور از پروژه ها  با استانداردها و امکانات یک هتل پنج ستاره به این معنی می باشد که در این پروژه ها فضای سبز، محل دوچرخه سواری، پیاده روی، زمین های ورزشی، استخر های روباز و سر پوشیده، باشگاه ورزشی، سونا، استخر، سالن های ماساژ، سوپر مارکت و رستوران ، پذیرش  ۲۴ ساعته، دوربین های مدار بسته ، نگهبانی را برای رفاه کامل ساکنین مجموعه فراهم می آورند.

 

بهترین مناطق سرمایه گذاری در قبرس شمالی

نکته مهمی که در خرید ملک باید در نظر گرفت موقعیت مکانی پروژه و ارزش زمینی است که پروژه در آن بنا شده است. لذا شهرهای گیرنه و اسکله به دلیل خط ساحلی زیبا، طبیعت بکر، نحوه شهرسازی و ارزش زمین بهترین مناطق جهت زندگی و سرمایه گذاری هوشمندانه در صدر جدول قرار می گیرند.

جایگاه دوم متعلق به شهر لفکه می باشد که اخیرا توجه سازندگان قدر روی این منطقه متمرکز گردیده است. منطقه لفکه به دلیل صفر دریا بودن و باغ های پرتغال و لیمو زیبای خاصی را شامل می‌شود. و برای افراد که به دنبال خرید ملک با بودجه کم ولی سود کلان در دراز مدت هستند گزینه سرمایه گذاری عاقلانه و موفقی می باشد.

 

نوع اسناد در قبرس شمالی

در قبرس شمالی چهار نوع سند وجود دارد:

سند ترک ، سند Exchange ،  سند Tahsis و سند مالکیت معلق(TMD)

که از بین این اسناد سند ترک و سند exchange بهترین نوع سند شناخته می‌شوند و سند Tahsis در ردیف دوم می باشد. و سند معلق بی ارزش ترین نوع سند میباشد که توصیه می کنیم ریسک نکرده و از این اسناد خریدی انجام ندهید.

دلیل تنوع اسناد مربوط به اختلافات و جنگی هست که در سال ۱۹۷۴ ما بین قبرسی های ترک و یونانی اتفاق افتاد و باعث شد تا این جزیره در سال ۱۹۸۳ به دو قسمت قبرس شمال و جنوب تقسیم شود.

  • سند ترک: از این رو سند ترک به زمینی گفته می‌شود که قبل از جدایی قبرس شمال و جنوب متعلق به قبرس های ترک بود .و مشخصات کامل مالک در آن ذکر شده است و بهترین نوع سند می باشد.
  • سند Exchange: به زمین هایی گفته می‌شود که قبرس های ترک بعد از جدایی جزیره به قبرس جنوبی و شمالی، مجبور به  ترک قسمت جنوب شده اند و معادل با ارزش زمین خود در قسمت جنوب،  در سمت شمال به این افراد زمین داده شده است. مالکیت کل این سندها از سمت دولت قبرس شمالی تضمین شده و در آینده ادعایی بر سر زمین ها نخواهد شد.
  • اسناد Tahsis : به زمین هایی گفته می‌شود که دولت قبرس به دلیل فداکاری افراد قبرسی مانند شرکت در جنگ، شهادت و غیره به افراد تخصیص داده است. تمامی حقوق قانونی این زمین ها به آن فرد داده شده و از ارزش پایین تری نسبت به سند های ترک و ایکسچنج برخوردارند.
  •  اسناد معلق (TMD):کم ارزش ترین نوع سند می باشد که مالک قانونی و وضعیت آن مشخص نمی باشد و احتمالا دولت تصمیمات متفاوتی برای آن داشته باشد. لذا خرید این نوع از ملک ها توصیه نمی شود.

البته قابل ذکر هست اسناد ترک و اکسچنج تحت تائید کامل دولت قبرس شمالی می باشد.

 

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

با توجه به پتانسیل های بسیار زیاد در رشد اقتصادی، سالانه افراد زیادی از ملیت های مختلف (روسی و اروپای شرقی، انگلستان، ترکیه، ایران، کشورهای اسکاندیناوی و…) اقدام به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی انجام می دهند.دولت قبرس با در نظر گرفتن خدمات ویژه  برای سرمایه گذاران خارجی شرایط را بسیار مساعد نموده است.در حال حاضر سرمایه گذاری از طریق خرید ملک به یکی از پر سودترین و جذاب ترین گزینه هادرمیان سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده است.موارد زیرازمزیت های خرید ملک در قبرس شمالی می باشد:

  • قیمت مناسب
  • رشد سالانه ارزش ملک
  • سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به پوند
  • دریافت سند قطعی با قابلیت انتقال به وراث
  • اخذ اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده

 

پس از اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک مزایای زیر شامل حال سرمایه گذاران می گردد:

  • اجازه کار و ثبت شرکت
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان
  • رشد سالانه ارزش ملک
  • سرمایه‌گذاری به پوند
  • دریافت سند قطعی با قابلیت انتقال به وراث
  • اخذ اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده
  • تسهیل در پروسه اخذ ویزای کشورهای دیگر

مطالب دیگر

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

اولین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی قیمت خانه ها و آپارتمان ها می باشد. در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها  به شما در میان کشورهایی است که با خرید ملک اقامت تعلق می گیرد. قیمت املاک از 45000 پوند برای آپارتمان و 115000 پوند برای...

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک

قوانین و شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک به این صورت است. که در مرحله اول بعد از مشاوره با کارشناسان فروش در شرکت مهاجرتی پایسان زمانی برای بازدید از پروژه ها برای سرمایه گذاران در نظر گرفته میشود سپس یک  دعوتنامه از سوى شركت معتبر ساختمانى جهت بازديد و...

سوالات متداول درباره سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

سوالات متداول درباره سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

در پایین سعی کردیم به 50 سوال اساسی که به صورت متداول از کارشناسان پایسان در ارتباط با قبرس شمالی پرسیده میشود پاسخ کاملی بدهیم.   سوالات مربوط به تور بازدید از پروژه ها  1- آیا برای تور بازدید از پروژه ها هزینه ای باید پرداخت شود ؟ تور بازدید از پروژه ها فقط...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial