تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
شما این مقاله را درباره اسپانیا می‌خوانید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان تحصیلی

تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا

 

تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از کشورهای محبوب و فوق‌العاده برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی، کشور دیدنی اسپانیا است. زندگی در اسپانیا همواره جزو تجربه‌های هیجان انگیز هر فرد محسوب می‌شود. طبیعتا شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا نیز از این قاعده مستثنا نخواهد‌بود. در این مقاله به مسائلی همچون هزینه‌ تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا و یا امکان تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید انتخاب کنید که آیا تمایل به تحصیل دانشگاه دولتی یا خصوصی را دارید. دانشگاه‌های خصوصی کشور اسپانیا با وجود اینکه ورود به آن‌ها آسان‌تر است، اما در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی از اعتبار کمتری برخورد دار هستند و هزینه بیشتری را باید پرداخت نمایید؛ ولی اعتبار دانشگاه‌های دولتی اسپانیا بیشتر است و مسئله مهمی که می‌شود در نظر گرفت ورودی آن‌ها است و شما ملزم هستید یک دوره کالج را بگذرانید که بتوانید در آزمون دانشگاه‌های دولتی یا همان آزمون سراسری شرکت کنید؛ و این را در نظر داشته باشد که تحصیل پزشکی اسپانیا در دانشگاه خصوصی نیاز به آزمون نداشته و شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهید داشت.

دیگر توضیحات تحصیل پزشکی در اسپانیا

رشته پزشکی در اسپانیا در 6 سال درسی برگذار می شود. برخلاف ایران، در طول تحصیل امتحان سراسری برای سنجش دانشجو وجود ندارد. اما در انتهای رشته، یک آزمون سراسری که شامل تمام درس های رشته پزشکی از سال یک تا انتها می باشد برگذار شده و باید نمره حد اقل برای صدور حکم طبابت را کسب کنید .پس از گذراندن امتحان ذکر شده که MIR  نام دارد مدرک پزشکی شما در تمام اتحادیه اروپا اعتبار داشته و شخص اجازه طبابت در تمام اتحادیه اروپا را خواهد داشت. در اسپانیا دانشجو از سال های اول تحصیل خود فعالیت های عملی زیادی در خصوص اموزش های کلینیکال داشته تا از ابتدا در زمینه کار های بیمارستانی و برخورد با بیمار تجربه به دست آورد.از ترم دوم سال سوم تحصیل به طور کامل فعالیت های کلینیکال دانشگاه شروع شده و از سال 4 به بعد دانشجو سه سال زیر نظر اساتید مختلف به ویزیت و معاینه بیماران خواهد پرداخت.

 

در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا اولویت با متقاضیانی می باشد که کمتر از 25 سال سن داشته باشند.

افرادی که سن آن ها از 22 سال کمتر است، برای اخذ ویزا شانس بیشتری دارند.

 

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا نیازمند است که فرد داوطلب دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی تجربی باشد. شایان به ذکر است که شما می‌توانید تحصیل اسپانیا در رشته دندانپزشک را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی بگذرانید. زمان لازم برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 5 سال است. تحصیل در این رشته نیز در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بنا بر شرایط تحصیلی و مالی خود بین آن‌ها انتخاب داشته باشید.

تحصیل داروسازی در اسپانیا

ازجمله اولویت‌های دانشجویانی است که قصد مهاجرت به اسپانیا و اقامت در یک کشور با کیفیت اروپایی را دارند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته ۵ سال، در مقطع کارشناسی‌ارشد ۲ سال و در مقطع دکترا حدودا ۴ سال است. در حال حاضر ۳۸ برنامه درسی در زمینه داروسازی در ۲۷ دانشگاه اسپانیا وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی بین ۱۵۰ تا ۳,۵۰۰ یورو در سال و در مقطع کارشناسی‌ارشد بین ۳۰۰ تا ۳,۵۰۰ یورو در سال متغیر است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز ۱۴,۰۰۰ الی ۱۶,۰۰۰ یورو در سال می‌باشد که با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر متفاوت است. درآمد داروسازان در اسپانیا به‌طور متوسط به ۳,۶۵۰ یورو در ماه می‌رسد.

تحصیل داروسازی در اسپانیا در این مقاطع هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی ممکن است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد ۲ سال و در مقطع دکترا ۳ الی ۴ سال است. اگر مدرک کارشناسی داروسازی خود را از دانشگاه‌های اسپانیا دریافت نکرده باشید، ممکن با توجه به مدرک تحصیلی خود نیازمند شرکت در دوره‌های اجباری یکساله در دانشگاه‌های اسپانیا شوید. درصورت عملکرد مناسب در این دوره شما واجدشرایط ورود به دانشگاه‌های اسپانیا خواهیدشد.

هزینه های کلی

در صورت تحصیل در دانشگاه دولتی هزینه تحصیل شما در حدود سالانه 500 تا 2000 یورو می باشد.در حالیکه این هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدود 13 تا 16 هزار یورو در سال می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

مطالب دیگر

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا پیدا کردن خانه مناسب جهت اجاره در اسپانیا می تواند یک چالش بزرگ برای دانشجویان و متقاضیان عزیزباشد، شرکت مهاجرتی پایسان در این مقاله سعی بر آن داشته است با معرفی روشهای متداول این راه را برای شما عزیزان تسهیل نماید. در زیر به...

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

اسپانیا یک کشور وسیع با اقلیم‌های مختلفی در سراسرجغرافیایی خود است. درادامه، اطلاعاتی درباره آب وهوای اسپانیا درفصل‌های مختلف را ارائه می‌دهم: به طور کلی، اسپانیا برخوردار از آب و هوای متوسط در مناطق ساحلی و آب و هوای خشک و گرم در نواحی داخلی و جنوبی است. با این حال،...

آزمون سراسری (SELECTIVIDAD)

آزمون سراسری (SELECTIVIDAD)

آزمون سراسری یا همان SELECTIVIDAD در اسپانیا چیست؟ برای تحصیل در مقطع کارشناسی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی در کشور اسپانیا نیاز به شرکت در آزمون سراسری این کشور می باشد.کسانی که دیپلم دوازده ساله خود را در رشته های نظری در ایران به اتمام رسانده اند اجازه...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

  • خیر، کلیه خدمات مشاوره در کمپانی پایسان کاملاً رایگان می‌باشد.
  • کارشناسان ما در تایم کاری بلافاصله بعد از پیغام یا تماس شما، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد!
SocialSocialSocialSocial