آزمون سراسری (SELECTIVIDAD)
شما این مقاله را درباره اسپانیا می‌خوانید.
آزمون سراسری (SELECTIVIDAD)

آزمون سراسری یا همان SELECTIVIDAD در اسپانیا چیست؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی در کشور اسپانیا نیاز به شرکت در آزمون سراسری این کشورمی‌باشد.

کسانی که دیپلم دوازده ساله خود را در رشته های نظری در ایران به اتمام رسانده اند اجازه شرکت در این آزمون را خواهند داشت. در اینجا سعی‌ می‌کنیم اطلاعات لازم برای این آزمون را دراختیار بگذاریم.

​​​​​​​اشخاصی که مدرک تحصیلی دیپلم خود را در کشور هایی غیر از اسپانیا به اتمام رسانده باشند، امکان شرکت در دو آزمون متفاوت را دارند.

 

  1. آزمون ایالتی اسپانیا PAU (LOE)

این امتحان به صورت کاملا تشریحی است و درهر ایالت اسپانیا  بصورت جداگانه برگزار می‌شود. لازم به ذکراست  در صورت شرکت در آزمون هر ایالت، به شما اجازه انتخاب رشته در تمام ایالت های اسپانیا داده خواهد شد.

  1. آزمون سراسری محصلان خارجی EBAU

آزمون Selectividad اسپانیا (EBAU) یکی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اسپانیا است که با نام‌ها و حروف اختصاری متفاوت نمایش داده می‌شود. آزمون Selectividad اسپانیا (EBAU) را با نام‌های آزمون (EBAU)، آزمون (PEvAU) و آزمون (PAU) نیز معرفی می‌کنند. تحصیل در اسپانیا و دانشگاه‌های این کشور منوط به قبولی در آزمون Selectividad اسپانیا (EBAU) است.

آزمون اسپانیا (Selectividad):

دانشجویان بین‌المللی و اسپانیایی جهت اپلای اسپانیا و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های برتر اسپانیا باید درامتحان ورودی این دانشگاه‌ها (Pruebas de Aptitud para Acceso a la Universidad) شرکت کنند. که اغلب به آن Selectividad می‌گویند. آزمون Selectividad اسپانیا (EBAU) برای متقاضیان خارجی به صورت آزمون سراسری برگزار می‌گردد. گذراندن امتحان برای اسپانیایی‌ها معمولاً در مدارس متوسطه، پس از فارغ التحصیلی یا به‌عنوان آزمون مقدماتی در مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌گردد.

آزمون Selectividad اسپانیا شامل 6 درس:

  • تاریخ اسپانیا
  • ادبیات اسپانیایی
  • زبان انگلیسی
  • ریاضی
  • زیست
  • شیمی

نحوه محاسبه نمره نهایی برای انتخاب رشته:

 

برای پذیرفته شدن  در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نیاز به کسب نمره بالاتری نسبت به رشته های دیگر می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا

روش های پیدا کردن خانه جهت اجاره دراسپانیا پیدا کردن خانه مناسب جهت اجاره در اسپانیا می‌تواند یک چالش بزرگ برای دانشجویان و متقاضیان عزیز باشد، شرکت مهاجرتی پایسان دراین مقاله سعی برآن داشته است با معرفی روش های متداول این راه را برای شما عزیزان تسهیل نماید. در زیر به...

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

اسپانیا یک کشور وسیع با اقلیم‌های مختلفی در سراسرجغرافیایی خود است. درادامه، اطلاعاتی درباره آب وهوای اسپانیا درفصل‌های مختلف را ارائه می‌دهم: به طور کلی، اسپانیا برخوردار از آب و هوای متوسط در مناطق ساحلی و آب و هوای خشک و گرم در نواحی داخلی و جنوبی است. با این حال،...

تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا   تحصیل پزشکی در اسپانیا یکی از کشورهای محبوب و فوق‌العاده برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی، کشور دیدنی اسپانیا است. زندگی در اسپانیا همواره جزو تجربه‌های هیجان انگیز هر فرد محسوب می‌شود. طبیعتا شرایط تحصیل پزشکی در...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial